7-συμβουλές-για-να-διατηρήσετε-την-ασφάλεια

7 συμβουλές για να διατηρήσετε την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο

Η τεχνολογία και η καινοτομία έχουν αλλάξει τον τρόπο που μαθαίνουμε, εργαζόμαστε και παίζουμε. Τα τελευταία δύο χρόνια, μεταφέραμε σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής μας σε ψηφιακά κανάλια.

Πολλοί από εμάς συμμετείχαμε σε συναντήσεις μέσω διαδικτυακής διάσκεψης, κάναμε αγορές παντοπωλείου για κατ’ οίκον παράδοση και πραγματοποιούσαμε εικονικές συνομιλίες για να διατηρήσουμε επαφή με την οικογένεια και τους φίλους. Αυτή η ενσωμάτωση ψηφιακών υπηρεσιών στην καθημερινή μας ζωή πιθανότατα θα συνεχίσει να αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο πολλοί από εμάς ψωνίζουμε, πληρώνουμε λογαριασμούς και συνδεόμαστε με άλλους.

Δυστυχώς με την αύξηση των διαδικτυακών αλληλεπιδράσεων, το phishing, το ransomware και άλλες απειλές έχουν διπλασιαστεί από την αρχή της πανδημίας COVID-19 και δεν δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης.

Αλλά τα καλά νέα είναι ότι οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να είναι ειδικοί στον κυβερνοχώρο για να ασφαλίσουν τις πληροφορίες τους! Μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο κάνοντας μικρές αλλαγές στις διαδικτυακές συνήθειες.

Ακολουθούν 7 απλές συμβουλές για να διατηρήσετε την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο:

1. Επιλέξτε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης και χρησιμοποιήστε επιλογές ελέγχου ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων.

Όλοι έχουμε πολλά στοιχεία σύνδεσης, από τις πύλες υγειονομικής περίθαλψης μέχρι τους λογαριασμούς παράδοσης τροφίμων. Είναι σημαντικό να επιλέξετε διαφορετικό κωδικό πρόσβασης για κάθε λογαριασμό, διασφαλίζοντας ότι αυτοί οι κωδικοί πρόσβασης περιλαμβάνουν συνδυασμό κεφαλαίων και πεζών γραμμάτων, αλφαριθμητικών και ειδικών χαρακτήρων. (Φροντίστε να τους αλλάζετε συχνά επίσης!)

Οι μοναδικοί κωδικοί πρόσβασης είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία του λογαριασμού σας σε περίπτωση που η εταιρεία παραβιαστεί σε περίπτωση παραβίασης δεδομένων. Είναι επίσης καλή συνήθεια να ενεργοποιείτε τον έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων όταν είναι διαθέσιμος για ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας. Ο έλεγχος ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων είναι ένας συνδυασμός “κάτι που γνωρίζετε, κάτι που είστε και κάτι που έχετε”. Αυτό μπορεί να είναι ένας συνδυασμός αυτών των πραγμάτων: κωδικός πρόσβασης, βιομετρική ταυτότητα (π.χ. FaceID, TouchID), κωδικοί που αποστέλλονται στον αριθμό τηλεφώνου ή το email που έχει καταγραφεί ή σύνδεση από μια αναγνωρισμένη συσκευή.

2. Προστατέψτε το ασύρματο δίκτυο και τις έξυπνες οικιακές συσκευές σας.

Αλλάξτε τους προεπιλεγμένους κωδικούς πρόσβασης και τις ρυθμίσεις απορρήτου στο WiFi και σε άλλες οικιακές συσκευές που είναι συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο. Πολλοί προεπιλεγμένοι κωδικοί πρόσβασης είναι διαθέσιμοι στο Διαδίκτυο. Οπότε επιλέξτε ένα νέο κατά τη ρύθμιση του οικιακού σας δικτύου για να αποτρέψετε την πρόσβαση από μη εξουσιοδοτημένους χρήστες.

Ένα ψηφιακό σπίτι μπορεί να είναι βολικό, αλλά επίσης εγκυμονεί διάφορους κινδύνους για την ασφάλεια. Ορισμένες συσκευές ενδέχεται να μην αντιμετωπίζουν επαρκώς ζητήματα ασφάλειας ή απορρήτου. (Για παράδειγμα, οι οθόνες μωρών και οι κάμερες ασφαλείας έχουν παραβιαστεί, δίνοντας στους εγκληματίες τη δυνατότητα να βλέπουν μέσα σε ένα σπίτι.) Να είστε επιλεκτικοί σχετικά με το ποιες συσκευές συνδέονται και σκεφτείτε να δημιουργήσετε ένα δίκτυο επισκεπτών για να τις κρατήσετε ξεχωριστά από το δίκτυό σας που χρησιμοποιείται για email ή τραπεζικούς λογαριασμούς. Άλλες συμβουλές περιλαμβάνουν την απενεργοποίηση του μικροφώνου όταν εργάζεστε με ευαίσθητες πληροφορίες και την απενεργοποίηση εξατομικευμένων αποτελεσμάτων.

3. Διατηρείτε τους υπολογιστές, τα smartphone και τα tablet ενημερωμένα.

Όχι, δεν χρειάζεται να είστε ο πρώτος στη σειρά για να αποκτήσετε το νεότερο laptop / smartphone / tablet στην αγορά. Φροντίστε όμως να εγκαταστήσετε το πιο πρόσφατο λογισμικό ασφαλείας και λειτουργικών συστημάτων. Ενεργοποιήστε τις αυτόματες ενημερώσεις ή ελέγχετε συχνά για διορθώσεις σφαλμάτων, ώστε να μην χάνετε σημαντικές ενημερώσεις κώδικα ασφαλείας που θα σας προστατεύουν σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο απειλών στον κυβερνοχώρο.

4. Λήψη εφαρμογών μόνο από αξιόπιστους ιστότοπους.

Στις κινητές συσκευές και τα tablet σας, εγκαταστήστε μόνο εφαρμογές από αξιόπιστες ψηφιακές αγορές και αξιόπιστους προγραμματιστές εφαρμογών. Οι κακόβουλες εφαρμογές μπορούν να μεταμφιεστούν ως ένα διασκεδαστικό παιχνίδι, αλλά θα κλέψουν τα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα σας εν αγνοία σας. Ελέγξτε τις κριτικές πριν από την εγκατάσταση και την παραχώρηση πρόσβασης.

5. Να είστε προσεκτικοί στο τι μοιράζεστε στο διαδίκτυο.

Περιορίστε τις προσωπικές πληροφορίες που δημοσιεύετε στο διαδίκτυο και προσαρμόστε τις ρυθμίσεις απορρήτου όταν χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα προσωπικά στοιχεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη συλλογή διαπιστευτηρίων σύνδεσης ή για τη δημιουργία πειστικών απατών που στοχεύουν εσάς και τους φίλους σας. Εάν παρατηρήσετε ότι ένας απατεώνας υποδύεται εσάς, αναφέρετε τον λογαριασμό και ειδοποιήστε τους φίλους και την οικογένειά σας να αγνοήσουν ύποπτα αιτήματα που χρησιμοποιούν τα στοιχεία σας.

6. Προσοχή στα «αγκίστρια» phishing.

Αξιολογήστε προσεκτικά κάθε email, τηλεφωνική κλήση, γραπτό μήνυμα ή άμεσο μήνυμα, ειδικά εάν είναι απροσδόκητο ή σας παροτρύνει να προβείτε σε άμεση δράση. Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε υπερσυνδέσμους και συνημμένα από άγνωστες πηγές. Αυτά μπορεί να περιέχουν κακόβουλο λογισμικό ή ransomware που μπορεί να κλέψει τις εμπιστευτικές πληροφορίες σας ή να σας κλειδώσει έξω από τη συσκευή σας. Παρόμοιες απάτες συμβαίνουν μέσω τηλεφώνου (γνωστές ως voice phishing ή «vishing»).

Μην εμπιστεύεστε τους αριθμούς που εμφανίζονται στο αναγνωριστικό καλούντος, επειδή οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες για να κρύψουν την πραγματική προέλευση της κλήσης τους. Επαληθεύετε πάντα με ποιον επικοινωνείτε πριν κοινοποιήσετε οποιαδήποτε πληροφορία και μην αποκαλύπτετε ποτέ τον κωδικό πρόσβασής σας ή άλλες εμπιστευτικές πληροφορίες (όπως Αριθμό Κοινωνικής Ασφάλισης, αριθμό λογαριασμού ή αριθμό πιστωτικής κάρτας) μέσω τηλεφώνου, μέσω email ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Εάν έχετε ερωτήσεις σχετικά με τη νομιμότητα ενός αιτήματος, επικοινωνήστε απευθείας με την εταιρεία για να επαληθεύσετε ότι είναι σωστό, όπως η γραμμή εξυπηρέτησης πελατών που είναι τυπωμένη στην τραπεζική κάρτα ή στο αντίγραφό σας. ΜΗ χρησιμοποιείτε τα στοιχεία επικοινωνίας που περιλαμβάνονται στο μήνυμα, τα οποία συνήθως επιστρέφουν στον απατεώνα ή συνεργό του.

7. Δημιουργήστε αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων σας

Ακόμα κι αν είστε προσεκτικοί, μπορεί να πέσετε θύμα μιας πειστικής απάτης ή ransomware. Προετοιμαστείτε με τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας σημαντικών δεδομένων από τον υπολογιστή, το τηλέφωνο ή το tablet σας σε έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο ή σε ασφαλή λογαριασμό cloud, ώστε να μπορείτε να επαναφέρετε τα δεδομένα σας εάν είναι απαραίτητο. Απευθυνθείτε σε μια εταιρία τεχνικής υποστήριξης IT όπως η Netkey ή ελέγξτε την εγγύησή σας εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τον υπολογιστή ή τη συσκευή σας.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *